חפש בבלוג זה

יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

האחות של בנט מחוקקת וקובעת שיח דמוקרטי נוח למשתמשי הימין

התעוררתי מאוחר הבוקר, הגדולים ישבו ושיחקו בשקט בסלון ובכל פעם שהתעוררתי הצלחתי לפרגן לעצמי חזרה לשינה וזה לא קורה הרבה. כשקמתי סופסוף יכולתי להבחין בקרני שמש מבליחות מבעד לתריסים ותמהתי מה קרה לסופה. שמיים כחולים, שמש מחממת, צבעים עזים של ירוק וכחול, קפה, ילדים שמחים זה אומר זמן כתיבה, הכל טוב בבועה. מחשב ואז אני כבר לגמרי עירנית ואף אחד לא צריך לצבוט אותי - שנאמר "טוטו, נראה לי שאנחנו לגמרי בארץ" כי חוץ משלג בירושלים, אני מוצאת תמונות של פועלים מאפריקה מקימים את הגדרות במתקן הכליאה "הפתוח" שמוקם ממש ברגעים אלה למענם ולמען הדמוקרטיה הישראלית פורצת הדרך ההומאנית. ארצות הברית מציעה מתווה חדש ושולחת שוב את קרי ולא ברורה לי תחת איזו הנחה פועל הממשל אבל אפשר לקוות שהאופטימיות שלהם מדבקת. יש מצב שהם נכנסו למודל "מנדלה טורבו", אבל הם קצת לא קוראים נכון את המצב בישראל למרות שהכתובת לגמרי על הקיר.

אבל הדובדבן, בינתיים ובערבון מוגבל, הוא שועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק של האחות של בנט וחבר שלה לצמצום מעורבותן של ממשלות זרות בדמוקרטיה הישראלית. אלה כידוע מתבצעות דרך תמיכה כספית בעמותות שמטרותיהן ומעשיהן חורגים מגבולות השיח הדמוקרטי הישראלי. ראשית הייתי שמחה להבין למה היא מתכוונת באומרה שיח דמוקרטי, בעוד שבעיניה זכויות אדם הן כמובן ליהודים בלבד, וגם בתוך הקבוצה הזו יש אגרגציה, בעיני השיח הדמוקרטי הוא רחב הרבה יותר ממה שהאופק אליו היא נושאת עיניה מגיע. האם זו דרכה של האחות להגדיר את דרך החוק את מטרייתה המוגבלת של הדמוקרטיה הישראלית? כי האחות של בנט לא מתכוונת לעמותות ימין שקונות אדמות פלסטיניות לייהוד השטחים, ברור שלא, אלה חלק מהשיח ההזוי הדמוקרטי בישראל, הכוונה היא רק לעמותות שמאל שנניח קוראות לחרם על תוצרת השטחים, שקוראים להם שטחים בגלל שהם חלק בלתי נפרד מישראל כידוע ולכן הם אינם מובדלים וגם כידוע אין כיבוש, אפילו השופט בדימוס אדמונד לוי אמר. בקיצור, "הנה זה ממשיך". במסווה של חוק דמוקרטי, מציעה האחות הזו של בנט, שהחוק יחול על כל עמותה שאחד מחברי הנהלתה התבטא שוב בנושא הפלצני והמיותר המכונה זכויות אדם וקרא לסנקציות (רוצה לומר - חרם על מוצרי התנחלויות וכיוצא באלה), או למשיכת השקעות וכיוצא באלה שיקוצין. כי בתכל'ס - מה שלא נוח לאחות של בנט לשמוע צריך להוקיע מהשיח הישראלי, זכויות אדם זה לא לגיטימי נקודה. חופש ביטוי מוגבל הוא אכן זכות דמוקרטית ידועה וחשובה והיא מוכנה להילחם בה עד חורמה, ממש ז'אן ד'ארק, כבוד. 

זו לא פעם ראשונה שהצעת החוק הזו עולה, חוק העמותות עלה ונקבר כבר לפני שנתיים. אבל זו לא הנקודה בעיני. כי מה שמפחיד אותי הוא השיח המצמצם את הדמוקרטיה שעולה ומתנגן ברחבי המדינה שלנו. הוא נמצא בכל פינה אבל מכיון שמכל פינה עולה חלק אחר של הניגון והוא עדיין לא הצטרף למקהלה רבתי אחת נראה שהוא נסבל ואנחנו מוכנים להעלים עין. פראוור זה רק בדואים, הומואים זה רק הומואים, אפריקנים זה סרטן, פלסטינים - אל תתנו לי להתחיל, מעצר מנהלי זה בעיקר לערבים, אלימות משטרתית היא רק נגד הזויים, כך שאם לא מתערבים בכל אלה החיים ממש יפים. אבל באמת שאי אפשר כבר - הרטוריקה של הדמוקרטיה כשהיא נאמרת מפיהם של קיצוניים בעלי דעות גזעניות היא דגל פרום. האפריקנים בונים את מתקן השהיה שלהם משל היה ערי המסכנות במצרים, ההתנחלויות משגשגות, השמאל נדחק לפינה (אולי בגלל זה כנס השמאל יתקיים בבית ציוני אמריקה - קהל אינטימי - מקום אינטימי), שרים וחברי כנסת רומסים את זכויות האדם בראש חוצות בעוד גרונם ניחר מצרחות "דמוקרטיה". ואנחנו? אנחנו בסדר, השבח לאל, חיים בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, לא סתם דמוקרטיה, דמוקרטיה יהודית - בת כלאיים של עם נבחר עם בעיית סמכות שמפרש זכויות אדם בהתאם לרוח ההלכה ולהבטחה האלוהית למתן הארץ. בחיי צודקת האחות של בנט, דמוקרטיה זה טוב ויפה כל עוד זה נשאר נורמטיבי. זכויות אדם זה לגמרי פאסה וכל העמותות השמאליות האלה צריך לסגור להן את הברז, הן חותרות תחת אושיות המדינה היהודית והדמוקרטית, אין להן מקום. רוצים דמוקרטיה? תתישרו עם הגדרות המשטר. ויפה שעה אחת קודם ומחר שבת וזה אומר משהו למי שאצלו גביע זה יותר מכדורסל. אתה הבנת את זה אח שלי? תאמין לי, תחבור לאחים יהיה הרבה יותר טוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה