חפש בבלוג זה

יום שבת, 28 בדצמבר 2013

פוסט הנקודות - כתיבה של אחרים, סינוזיטיס, אמ"ן, טרור וקצת מוזיקה

1. כשהבכור שלך פותח בלוג וכבר ביום הראשון מספר הכניסות אליו גדול בערך פי שלושה ממספר הכניסות לבלוג שלך ובמקום לחטוף מחסום ספרותי אתה אשכרה מסתובב כמו טווס גאה, כנראה שהתבגרת. ייתכן אפילו שתהליך ההפנמה של ההגדרות שלך כהורה הושלם. אפשר לראות בזה את המבחן האולטימטיבי - לא עוד להפסיד בכוונה בכבוד במשחקי קופסא וקלפים, אלא live knockout - שנאמר קשה באימונים, קל ברסיטל (נראה לי יותר מתאים לאורח החיים שלנו מאשר דימויים על קרבות וכאלה). אל דאגה אני לא תולה את המגבת, אבל בטח שאני מפרגנת ולכן שוב מציינת בנון שאלנטיות את כתובת הבלוג שיהווה את נקודת המפנה בכתיבה המודרנית כפי שאנחנו מכירים אותה. 

2. נתניהו אושפז לשעתיים בשל סינוזיטיס - לא יודעת מה איתכם אבל אני סבלתי מסינוסיטיס כרוני בעברי (בהווה זה קורה לי לעיתים רחוקות) כדי להגיע לסבל בלתי אפשרי המחייב הגעה לבית חולים וצילום מערות האף כמובן צריך לא להתייחס לכאב במשך פרק זמן מסויים. זאת אומרת זה לא עובר מאפס לאחד. איך אני אמורה לסמוך על האדם המופקד על בטחוני (בסדר, במקרה הזה אני באמת לא סומכת, אבל זה שולי ופרטני) כאשר הוא אפילו לא קשוב לגופו. כלומר, בחייך, נתניהו, לא יכולת ללכת לרופא ביום שישי בבוקר ככל האדם? באמת שהיה צריך לבזבז שוב את כספינו על אשפוז שלא לצורך בבית חולים? הרי אם חלילה זה היה אזרח מהשורה, נניח אני, הקופה לא היתה מאשרת לי בכלל את הפניה. ולכן מראש לא הייתי יוצאת לבית החולים (ועזבו את הקטע של מי ישמור על הילדים) אלא מוצאת את עצמי במיטה בולעת כדורים כל סוף השבוע ובין לבין הזיות החום הייתי סופרת את הדקות עד ליום ראשון בבוקר בו תשלח אותי הרופאה לצילום דחוף של מערות האף בקופה וכמובן שהבנזוג ינהג ויאלץ לקחת חצי יום חופש לפחות כי מי יכול לנהוג אחרי התפרצות מטורפת של סינוזיטיס שנגרמה כתוצאה מדחיה והזנחה? שלא לדבר בטח על הסגירות הבטחוניות שהאשפוז הזה בודאי הצריך. למה נתניהו לא יכול לגלות אחריות ולדאוג לטפל בעצמו כמו כל אחד מאיתנו בזמן? זו לא קטנוניות שמאלנית, זוהי ביקורת על דרך התנהלות שמעידה הרבה על המתנהל חסר האחריות, במקרה זה ראש ממשלה - תפקיד שבאופן כללי יש ממנו ציפיות ובאופן פרסונלי כרגע - אין.   

3. אמ"ן מעריך כי החמרת המצב הכלכלי והאלימות המואצת ידחפו עוד צעירים לארגוני הג'יהאד ואלה הופכים לאיום מטריד. ברור שמתבקש לומר - וואלה כי הרי זה כל כך ברור שיש שיגידו - טאוטולוגיה. אבל בואו לא נהיה ציניים. הקורא הסביר (ומשולל הציניות) עשוי להסיק שבעצם אמ"ן מעריך שהאינטרס של ישראל זה רווחה כלכלית שתפחית את האלימות וגם את שיעורי ההצטרפות לארגונים, לא? אז בעצם אם אנחנו נפעל לטובת הקלות והסכם בר קיימא זה יעלה את רמת הביטחון של תושבי ישראל ומכאן שאם נמשיך לסגור מעברים, לתקוף, לעצור אנחנו דוחפים עוד ועוד צעירים לשורות הארגונים ופוגעים בעצמנו באינטרס החיוני של מדינת ישראל? מעניין. אז בעצם סגירת המעבר בכרם שלום (סגורים על זה שזה כ' ולא ח'?) על 16 טונות התות ומאה אלף הפרחים שהולכים ונרקבים עשוי לדחוף עוד אנשים לזרועות הטרור? מעניין. טוב העיקר שאנחנו יודעים את זה ולוקחים את זה בחשבון במסגרת קבלת ההחלטות. כמו שאומר יעלון - אין פרטנר וראו את התייחסותי לזה בפוסט של אתמול (לא צריך לקשר - תסתכלו ימינה, ימינה הצד של הבלי שעון לקונפורמיסטים שביננו, יש שם את רשימת כל הפוסטים לנוחותכם כמובן). 

4. אתמול סיימנו שבוע ראשון בלבד בחיינו החדשים עם טרומבון וכינור. אני לא יודעת מה יעלה בגורל המסע החדש הזה לארץ התווים כלי הנשיפה והמיתר, אבל אתמול בערב ישבו הילדים שלנו ולימדו אותנו על הכלים וערכו קונצרט קצר. בעיני התחילה מסורת חדשה וחילונית שממשיכה את ההחלטה שלנו להדליק ביום שישי נרות, אבל לא בשם האל אלא בשם של ערכים שנראה לנו שהשבוע הזה דורשים יותר התייחסות

5. אם באמת יש לכם זמן לקרוא היום אז אל תשחיתו אותו עלי יש שני מאמרים שאני רוצה להמליץ לכם:
א. ראיון עם מחנך מעורר השראה: http://www.haaretz.co.il/magazine/ayelet-shani/.premium-1.2200734
ב. כתבה ארוכה אך חשובה ומאירת עיניים: http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.2200680

אני באמת בסדר, אין לי חום ואין לי כאב ראש (זה שמור למלכת הדרמה נתניהו), התחלתי את הפוסט בלפרגן לבכור והמשכתי בלפרגן לאחרים והשמים בחוץ לא נופלים. שתהיה לכולנו שבת רגועה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה