חפש בבלוג זה

יום שבת, 18 באפריל 2015

אופוזיציה זו כן ברירת מחדל וטוב שכך

ברירת מחדל (אילוסטרציה)
מכל מה שקרה השבוע אין דבר ששימח אותי יותר מההודעה של הרצוג היום, בשבתרבות בתל אביב, שמקום המחנה הציוני באופוזיציה ושזו לא ברירת מחדל אלא עדיפות. אגב, ברוב טובי, כי גדול, אני אפילו לא אדקדק בשגיאה לנושא ברירת המחדל. טוב, נו, אני כן. מבטיחה שאחזור לנושא, אבל השפה העברית דורשת כאן תיקון טעות. קראו לזה שירות לקהילה. ברירת מחדל היא הפעולה שינקוט מכשיר אם לא ניתנה לו שום חלופה אחרת. ברירת מחדל היא לא משהו שנעשה באין ברירה (כפי שמשתמע מדבריו של הרצוג), להפך - ברירת המחדל היא הפעולה האוטומטית שנועדה להשיג את הפעולה הטובה ביותר בהתאם להגדרות המקוריות. מבחינתי ברירת המחדל האישית (אם נניח שאנחנו מעבירים את המכשיר התאמה) של מפלגת העבודה לא היתה יכולה להיות אחרת מאשר ספסלי האופוזיציה. זה הדבר המבוגר והאחראי ביותר שמפלגת העבודה יכולה לעשות, היא בטח לא יכולה לתת הכשר לשרץ, היינו הקואליציה שנתניהו מקים וקוי היסוד הברורים מאליהם שלה. 



עוד אילוסטרציה (למתקשים)
ברור שאני שמחה על דבריו של הרצוג אבל שתי בעיות מתעוררות מדבריו, וכמובן סמכו עליי שאמצא בעיות: האחת שהדברים האלה נאמרים חודש ויום אחרי הבחירות והם היו צריכים להיאמר לפני. מצד אחד יש לשמוח על הדברים, לפחות אצלי הם הפיגו חששות כבדים. אבל תכל'ס הם נאמרים מאוחר מדי ופוגעים בהרצוג עצמו כי הם נתפסים כמו אסטרטגיה רופסת בגדר "עשה קולות של מעוניין עד הרגע האחרון". כבר השוויתי את ההתנהגות של הרצוג לטקסט של booty call בשתיים בלילה אני עומדת מאחורי זה ולכן העמדה הבוגרת והאחראית הזו מגיעה מאוחר ולא באמת משרתת את התדמית של הרצוג כפי שהיא היתה משרתת לו היה אומר זאת מההתחלה. ולא, ללחוש את זה פעם אחת ולשתוק חודש זה לא בדיוק אותו הדבר בעיקר לא כשהתקשורת מפזרת הנחות משל היו אלה נצנצים הנושרים מחד קרן מנצנץ בעמק פיות נסתר מהעין. הרצוג צריך לשמור על קו מאוד ברור, זה לא רק להיות באופוזיציה זה לייצר נראות ודרך אחרת. ברור שאפשר להציג את זה כשיקול דעת, לומר מראש הוא ראה את עצמו באופוזיציה אך שמר על עמימות כדי לא לפגוע בתהליך, אבל לא באמת חייבים לקבל כל הסבר, זה כנראה המקום להיות בוגרת ולציין שגם לא חייבים לסתור אותו.  


הוראות בטיחות
כן, הייתי חייבת
הבעיה השניה היא הסיפא של דבריו, כי הרצוג לא אמר רק את המשפט הזה, הוא גם אמר "נתניהו היה צריך גם להחליט עם מי הוא מקים ממשלה וברור שהוא מעדיף ממשלת ימין-חרדים". הנה שוב משפט בעייתי, אפשר לקרוא אותו דווקא כעקיצה פוליטית, אולי (אם להיות דרמטיים ולמה לא בעצם?) זו קריאה להתעורר - "שימו לב בוחרי שנת 2015 העלייה למטוס הסתיימה וצר לנו שלרובכם לא נמצא עליה מקום, צפויה לכם טיסה ארוכה עם כיסי אוויר לרוב, הודעות הבטיחות יגיעו לאחר התרגום לאנגלית". אבל לא נראה לי. תכל'ס זו הסיבה שהמחנה הציוני יהיה באופוזיציה, אולי בתוספת ההבנה שתהיה לו בעיה רצינית בתוך המפלגה עם הליכה לקואליציה.

נתניהו לא אוהב את רעיון ממשלת ליכוד-חרדים, זה כבר נגס בישבנו המלכותי בעבר וזה לא מה שהוא רצה, אבל היא משרתת את האינטרסים שלו יותר מכל אפשרות אחרת. אגב, ובהמשך לדיון שהתעורר על השגריר דרמר, גם הוא משרת את האינטסים של נתניהו נאמנה ממש כמו המשרת הנאמן שהוא. ישראל בחרה, השד יודע למה, בנתניהו שוב ומיהו נתניהו אנחנו כבר יודעים. לכן החשיבות של הקריאה לישיבה באופוזיציה של יו"ר האופוזיציה המיועד הרצוג כבר מההתחלה היתה צריכה להיות נחרצת. אסטרטג טוב היה רואה את זה מההתחלה. אפשר לקוות כי השנים באופוזיציה ימצבו את הרצוג טוב יותר. אפשר לקוות שהוא מבין את ברירת המחדל ולכן טוב שיתאים את עצמו כבר מעכשיו למצב "נשכני", הגיע הזמן להקשות על חייו של נתניהו, האיש לא עומד טוב תחת לחץ.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה