חפש בבלוג זה

יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

הקשר הגורדי והכל כך מוטעה בין סתיו לחצב

חצבים לא מבשרים את הסתיו ולא אכפת לי מה כולם חושבים. זה נחמד מאוד לראות חצב ולהגיד, וואו הסתיו בפתח אבל זו לגמרי אשליה. כשאומרים שא' מבשר ב' הרי שיש קרבה אמיתית בין דברים ואני עוד מעולם לא הבחנתי בקשר כלשהו בין חצב לסתיו. כן זה חרוז. כן, חצבים מקסימים. וכן, חצבים קמלים לרוב הרבה לפני הגשם הראשון. עזבו את זה שאין ממש סתיו בישראל (גם פה יש בעיה של חלוקת משאבים: 8 חודשים של חום, 3 חודשים סמי-חורפיים וחודש שמחולק לכאילו סתיו וכאילו אביב - חלוקה שלי על סמך ניסיון של שנים). בסך הכל בנוף היבש הישראלי של הקיץ החצב מאוד בולט, אין כמעט פרחים אחרים שפורחים בתקופה הזו ואז מגיע החצב ומתערבב לנו עם ראש השנה ומיד אנחנו צוהלים - הי הסתיו מגיע. בסך הכל כבר כולנו כל כך מיובשים שנאמין לכל דבר שיפסיק את החום הנוראי הזה. אבל החצב פורח בסך הכל כי הוא אגר מיים מהחורף, הוא בכלל לא התכוון להיות סממן של סתיו לא קיים.

לי זה מזכיר את הלידה הראשונה שלי. אחרי שעות של צירים וכאבים נטולי הקלה, במשך רבע שעה, רבע שעה (וכן רבע שעה לפעמים מרגיש כמו נצח - תודה אלברט איינשטיין) מחייכת אלי המיילדת ואומרת זה עוד מעט נגמר כבר רואים את הראש. בהתחלה האמנתי לה אבל לא יצא מזה תינוק. רציתי לתפוס אותה בכוח בצווארון ולקרב אותה אלי ולצרוח, אבל גייסתי חיוך ובשקט אמרתי לה: "אורית, תעשי לי טובה עד שהראש לא ממש יוצא אל תספרי לי שרואים אותו". אז ככה גם לנושא החצב. אין לי בעיה לראות אותו, אבל אל תספרו לי שהסתיו בפתח, הוא עוד רחוק. לא רחוק כמו שהוא היה במאי, אבל לא קרוב מספיק כדי לשמוח עליו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה