חפש בבלוג זה

יום שלישי, 25 בפברואר 2014

נמושה? מואה? לא נראה לי. אז למרות המלצות הירידה של הפשיסט אני נשארת כאן, קצת כמו רסיס בתחת...

זה התחיל כבר מזמן, אני לא אחדש לכם וכמעט בכל פרשה עם ניחוח פוליטי היא עורבבה, גם בעבר, בטח בהווה. אבל מה שהרגיש כמו זירזופון הופך אט אט לגשם "כלבים וחתולים" כמאמר הביטוי האנגלי, בעצם למה להעליב את החיות שלא עשו דבר? אל תרימו גבה - הנה אני מסבירה. הגדרתה הבלתי אפשרית של ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית היתה תמיד חלק מהשיח הציבורי. העדר חוקה, אי הפרדת דת ומדינה, הגדרת הלאום כיהודי והיות מגילת העצמאות המסמך המכונן העיקרי השאירו את ישראל בלימבו - לא כאן וגם לא שם. מה שמכונה "המהפכה החוקתית של ברק" לא היה הפיכה, אלא הרחבת היריעה של ביקורת שיפוטית שבינתיים פיתחה פרקטיקת חקיקה עלובה ביותר. אבל מעבר לזה התגלגלנו, שלא לטובתינו, לשיח שמבחין בצורה ברורה בין ישראלי ויהודי (שלא לדבר על ערבי ואל תתנו להתחיל לדבר על החוק ההזוי שעבר היום במסגרת בית המחוקקים ה"נאור" שלנו - מי אמר אפרטהייד ולא קיבל?), בין דמוקרטי ללאומי. זה לא חדש, אני יודעת, אבל המאמר הנרחב של רונן שובל (וסליחה שאני שולחת ללינק הזה, אבל זה הנוסח המלא הכי טוב שמצאתי לבד מהעמוד שלו בפייסבוק) "נמושות רדו מהארץ", ודברי בנט על ייהוד הארץ כיעד חוקתי (לא פחות ואל תעצבנו אותו, כבר מלאי המטבעות בני ה- 2000 שנה הולך ומתדלדל ורשות העתיקות עשויה לפרסם הערת אזהרה), גרמו לי להפסיק לשאול "מה לעזאזל אני עושה כאן?" והזכירו לי בעצם למה אני מוכרחה להישאר (כן, כן, אפילו נמושה שכמותי). 

ההגדרה "מדינה יהודית" בעצם התחילה כברירת מחדל, כי איך עוד אפשר היה לקרוא לה? מה שהיה משותף אז הוא עדיין משותף היום, קמה כדי להיות בית יהודי, יהודי ברמה של השתייכות אתנית ובלי מבחני קבלה נוסח "בחן את עצמך - עד כמה אתה יהודי". מדינת ישראל הוקמה לאחר המנדט הבריטי אך בעקבות המנדט המפוקפק שהעניקה לנו השואה והוכיחה את הנחיצות האמיתית במדינה לעם היהודי (זה השם הכולל היחידי שהיה נכון, בטח עוד בטרם היות עם "ישראלי"). כבר לקברניטי היישוב היה ברור שתכנית החלוקה יוצרת מצב בלתי סביר לבני האדם שישבו פה, ערבים ויהודים כאחד. באותה תקופה מכוננת ייתכן שלא היה מנוס מלהעצים את הקשר של העם למולדתו ולעשות חיבור ישיר דווקא לגיבורי התנ"ך ולציווי האלוהי על הארץ. מכיון שנרדפנו על יהדותינו וזו האחרונה גם היתה החוט המקשר בין כל היהודים בארצות הניכר, היהדות היתה גם הבסיס לא רק לקבלת המדינה אלא לכתיבת מגילת העצמאות, המסמך המכונן של מדינת ישראל. כל החלק על הרצון של העם לחזור למדינתו כדי לכונן בה מחדש חירות מדינית ויצירת קשר היסטורי של שיבת העם לארצו הוא פירוש של הציונית המדינית למצב שלא היה קיים. לולא נרדף העם היהודי גם בארצות אליהן גלה, לא היה מתעורר בו שום צורך לחדש את הישוב היהודי בארץ ישראל. הגאולה נתפסה בקרב יהודים מאמינים לא כחירות מדינית כי אם בביאת המשיח. הציונים של מזרח אירופה לא נתפסו כגואלי העם היהודי בקרב קהילותיהם, אדרבא נהפוכו הציונות נתפסה כגורם עוין לצביון הדתי. אך בואו נזכור שהאבות המייסדים לא ממש יכלו לכתוב את זה ככה, בטח לאור העובדה שלא היה שם חמור ולא משיח בן דוד, אלא דויד בן גוריון וחבריו להובלת ההסתדרות הציונית ועליהם הוטלה משימת הבנייתו של האתוס הלאומי והשעה היתה גדולה ושעה גדולה דורשת מילים גבוהות וצידוקים רבים. החיבור במגילת העצמאות היה חיבור יהודי, אך בל נשכח שרבים מהציונים דאז היו גאים בהשתייכותם החילונית לעם היהודי, ברעיון הלאומי שהדת ייצגה עבורם ולא בקיום תרי"ג מצוות. היהודי שהם נשאו עיניו אליו הוא היהודי אותי צייר הרצל ב"אלטנוילנד", יהודי שהוא קודם כל בן התרבות האירופית, חילוני במהותו ויהודי בלאומו (אם רק היה יודע עד כמה סיבך את המדינה לבוא עם הלאום היהודי שהוא יצר במחי מילה). 

מדהים אותי לקרוא את דברי השטנה של רונן שובל, המסיטים נגד ציבור שלם, ולא בגלל שאני חלק מהציבור הזה, להפך אני גאה בהשתייכותי לכל אלה הבזויים בעיניו של פרוק הרגליים הזה. מפתיעה אותי השנאה האמיתית שעולה מדבריו (נסו לדמיין אתכם קוראים את זה נניח [ועוד] בגרמנית). שימו לב לסטריאוטיפים החשוכים שלו - אלה שמבקרים במנהטן יותר מאשר בירושלים (בלי לבדוק אני מוכנה להתערב ששובל ראה את ניו יורק יותר ממני ב- 10 השנים האחרונות), אלה שלא מלים את בניהם (לצערי דווקא מלנו אבל בואו לא ניכנס לזה) ואוכלים חזיר (אשמתי, חטאתי ואני אף רחמנא ליצלן מחטיאה את ילדיי) לא יוכלו לאלה שדומעים ליד הכותל, אומרים קידוש בשישי, חוגגים את הפסח וגאים בסמלי המדינה. חבל ששובל לא מזכיר את ההבדלה - לא זאת שהוא לא מקיים עם צאת השבת, אלא ההבדלה בין דם יהודי ימני לדם יהודי שמאלני. דרך אגב מעניינת העובדה ששובל לא אמר דבר על שמירת השבת - עוד נכס צאן ברזל יהודי - רק אללי שובל לא מחזיק בו אז למה סתם לזרוק אותו לחלל האויר? אשכרה בני האור מול בני החושך של מי שהוא עיוור לחלוטין.

הנה צו הפיוס המתבקש של מי שמתעקש שלא יקראו לו פשיסט (למרות שבית המשפט דווקא נתן גושפנקא לקרוא לו כך) - לכו לכם יפי נפש לא ראויים והשאירו אותנו לייהד את העם והמדינה עד שנוכל לממש את חזון מצדה השנייה המוקמת (באיך הוא קרא לזה? אה כן) ב"חפירות חיינו" (דמעות! - שזה, אגב, מסתבר המקבילה של שובל ל"כפיים" של רגב אבל יותר רגיש וכחול עיניים). הרעיון בהקמת מדינת ישראל היה בקיומה כבית לכל יהודי באשר הוא בלי להיכנס למידת דתיותו, להיות עם חופשי בארצנו זה בראש ובראשונה חופשי מכפייה דתית, בזה חוזקנו. אם נמשיך לייהד את הארץ במנהלת דת למינהן, מדריכים רוחניים ומיני מרעין בישין שכאלה, נישאר רק עם "תורתם אמונתם" ואז באמת יהיה שוויון בנטל כי אף אחד לא ישא בו, כולנו נהיה צבאות ה' (אנשי חב"ד בטוח ישמחו על צירופו החדש של המסיונר שובל) אבל נבכה ליד הכותל (טוב אנחנו די נהנים כנראה להידחק לקיר). 

העיוות ששובל מנסה לייצר זועק לשמיים - השמאל מנסה להתנתק מהדמוקרטיה? כל הנאום שלך הוא נאום על הדת היהודית (שדרך אגב מאופיינת בהיררכיה ברורה בכל המוסדות הדתיים המודרניים ואינני בטוחה שהיה זה רצון האל להפכה לכלי פוליטי, אבל מכיון שאינני מאמינה בקיומו של האל ][כזו אני - נמושה שמאמינה במדע] גם לא אטען בשמו) וכמה צריך לייהד ולייהד ואז אתה מסביר שהשמאל בישראל הוא אנטי דמוקרטי? אותן "זכויות אדם וערכים מהוללים" הם אלה שהביא לנו את המהפכה הצרפתית, את החוקה האמריקאית, את הרעיונות הנשגבים שעלינו כבני אדם לחיות לאורם, אבל שובל רואה בהן פונקציות בטלות. אך שוכח שובל שבפונקציה, אם מבטלים את התנאי הראשון תתקבל רק פונקציה חלקית...

מר שובל, אני כאן בשביל כל ה"פונקציות" האלה כי רק בזכותן אתה יכול לשבת בנוחות ולומר את דברי הבלע שלך. אני כאן כי אם לא ישמע הקול השפוי והאוניברסלי הזה אנחנו דנים את עצמנו להיות מדינת אפרטהייד ובקרב האומות בעולם, אין מקום למדינה שכזו ותעיד על כך ההיסטוריה האנושית. אני אולי נמושה, אבל הנמושה הזו לא מתכוונת לרדת מכאן גם אם לך יהיה יותר נוח. אין יהודים שמנצחים ישראלים או ישראלים שמנצחים יהודים - אלה הפונקציות שיש במוח שלך הבעיה היא שגם במתמטיקה אתה לא ממש מבין. במדינת ישראל יש מקום ליהודים - חילונים ולא חילונים ואין שום צורך בהגדרה המטופשת הזו, הדבר היחיד שיש צורך בו הוא להפריד דת ממדינה כדי שחילונים כמוך לא יוכלו בשם הדת לשאת נאומים ריקים אך מלאי פאתוס ודמעות בעיניים.  

בא שובל ובא בנט וצאן מרעיתם, משתמשים ב"פונקציות" הדמוקרטיות כדי לנגח את הדמוקרטיה שמאפשרת להם בכלל להתבטא כך ומנסים למכור לנו שהדמוקרטיה כמו שהשמאל רואה אותה היא אם כל חטאת. אבל דמוקרטיה, היא דמוקרטיה ותכונותיה ברורות מאוד וכאשר מצמצמים אותה זה לרוב לא נגמר טוב. כבר נשמעו טיעונים כאלה בעבר, חלקם אף הביאו למלחמות עולם. נראה שבשם התפל (גודל הארץ) ולא העיקר (קיומה הדמוקרטי לצד שכנותיה כולל המדינה הפלסטנית שעוד תקום לצידנו) מוכנים שובל וחבריו לימין הקיצוני למכור את כולנו עד שלא ישאר פה כלום. אז תודה לך רונן שובל שהזכרת לי למה אני כאן. אני כאן כי אנשים שחשבו בדומה לך רק בגרמנית רדפו את סבא שלי והביאו אותו לכאן והוא ציוה לי במותו לזכור תמיד מה זה להיות פליט, מה זה להיות אדם ורק אחר כך כל שאר ההגדרות כמו אישה, יהודי וגו'. אני אשאר כאן, במחילה מכבודך, כי אני צריכה לדאוג למען ילדי היהודיים אך החילוניים שמדינת ישראל "תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין;  תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות."




תגובה 1:

  1. חברים של יום טוב, קוראים לי אנטוניו לורה מישראל, אני רופאה במקצועי מנתח, אני בת 45, קרא בעיון את עדות חיי האמיתית כיצד החזרתי את האהבה לשעבר תוך יומיים של נרות נתח אהבה איות תפילה, יש לי כוונות טובות לחלוק את החדשות הטובות כאן כי אני יודע שמידע זה יעזור למישהו שקורא את זה כרגע לרפא לב שבור ולהשיב יחסי אהבה אבודים תוך יומיים. הסטוי שלי אולי דומה, הייתי נשוי לאנטוניו ארבע שנים, בחודש שעבר הוא נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו לאהוב אותי, אבל כל מה שעשיתי היה לשווא, רציתי שהוא כל כך יחזור כי היה לנו שני ילדים קטנים יחד ואני כל כך אוהבת אותו שאני לא יכולה לחיות בלעדיו, שאלתי אותו עם הכל, הבטחתי אבל הוא סירב. הסברתי את הבעיה שלי לעמיתי בעבודה, היא החברה הטובה שלי והיא ייעצה לי ליצור קשר עם מגהץ איות אהבה שיכול לעזור לי לאיית אהבה, אבל אני מהסוג שלעולם לא חשב שחלק מאיות אהבה קיים או יכול לעבוד, לא הייתה לי ברירה אלא לנסות, שלחתי בדוא"ל את כתובת הדוא"ל ליצירת קשר עם ערוץ האיות שהיא נתנה לי וכמה מוניטות אחרי שקיבלתי תגובה. ד"ר אדודווה אמר לי שהוא יכול לעזור לי להחזיר את בעלי, זה היה אין בעיה שהכל יהיה בסדר לפני שלושה ימי עבודה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו על מה לעשות בביתי במהלך תפילת איות אהבה באמצע הלילה. אודודואה השיק לאוויר קטע כתיב של אהבה ובאופן מפתיע, היום השני היה בסביבות השעה 06:00. בן זוגי לאהוב של בעלי התקשר אליי בטלפון הנייד שלי, הייתי כל כך מופתע כי בעלי סירב להתקשר אליי ולא שלח לי טקסט בשלושת השבועות האחרונים, פתאום הוא התקשר להתנצל בפני והוא אמר שהוא יחזור הביתה לבקר אותי והילדים שלי בקרוב. מאז אותו היום הראשון שהוא התקשר אליי, הוא התקשר אלי והתקשר אלי כל יום, היום הוא התקשר לענתי לשיחת הטלפון והוא אמר שוב שהוא כל כך מצטער על כל מה שקרה שהוא רצה שאסלח ואחזור אליו כבן זוג אהבה, שהוא כל כך אוהב אותי. אני כל כך שמח ועד היום התחלנו לחיות יחד באושר כמשפחה אחת. תודתי העמוקה עוברת לד"ר אודודואה על כוחותיו המחוננים להחזיר את הנישואין השבורים ולהחזיר בן זוג לאהבה לשעבר תוך יומיים אהבה לאיות תפילה שעובדת. אני ממליץ עליו בכנות לכל מי שמחפש שיקום אהבה דחוף (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    השבמחק