חפש בבלוג זה

יום שישי, 1 בנובמבר 2013

מתכון לגולאש - פוסט קרניבורי

טוב, אז מחר יש ארוחה משפחתית, אני אמונה על העוגה והקינוח ואנא מכם חיסכו את הרמת הגבה, הגדרתינו את עניין הקינוח היא עניין פרטי ולא חינוכי בעליל וטוב לנו עם זה. אני עוד לא יודעת מה אכין, בפעם הקודמת זו הייתה פבלובה, הפעם נתבקשתי להכין משהו יותר בריא. בכל מקרה, מכיון שבתפקידי כפלורנס נייטינגייל, בעודי סועדת את הבכור המבריא, אני גם דואגת לתוכנית חלופית על כל מקרה שבו נישאר בבית וחלילה אם לא יהיה לנו משהו מוכן לאכול. לכן, היה זה אך ברור שעם הריחי את החורף המתקרב, המחשבה הראשונה שחלפה במוחי היתה חמין. אבל חמין היא מנה כבדה בכלל וספיציפית ליום כמעט סתוי כמו מחר. ולכן פניתי למנה הסתוית האולטימטיבית, אולי בגלל צבעי השלכת המקסימים שלה - הגולאש. מה שאומר אני עכשיו מעלה מתכון גרפי וזה הזמן להיפרד מחבריי הצימחוניים שפוסט זה ודאי יפגע ברגשותיהם. 

הייתי רוצה לספר על הדרך הפתלתלה בה הישגתי את המתכון מאיזו הונגריה זקנה, מקומטת ולמודת פפריקה, אבל לא. לא נאלצתי למצוא דרכים ערמומיות, פשוט ביקשתי את המתכון מהמבשל החובב הכי טוב שאני מכירה בסביבה - חמי, הונגרי גאה ומבשל כישרוני שידע מיד להעריך את תאוות הבישול שלי ונרתם לעניין בכל צורה אפשרית, אם במציאת גאדג'טים מגניבים, עצות וכמובן - מתכונים. שלא לדבר על זה שהוא הכניס אותי לפנתאון הנחשב של האנשים המצומצמים שיכולים להשתמש בסכין שלו. 

אז נתחיל מזה שהתחלתי להרגיש בבית ברחובות רק אחרי שמצאתי את האיטליז שממלא את ליבי באושר ואת בטננו בבשר הכי טוב, וכמובן שלשם פניתי אחרי שיצאתי בעצלתיים מהבית עם המרכזית והקטן. ועכשיו אני בבית עם נתח מושלם לגולאש (ראו תמונה) וניסיון ראשון לפוסט בעינייני אוכל. 






אני לא יודעת מה אתכם, אבל בלהסתכן בלהישמע אקסצנטרית כמו אייל גפן, אני לא אוהבת שהקצב, מצוין ככל שיהיה, חותך לי את הבשר. אני מעדיפה לעשות את זה לבד ולתת לו את תשומת לבי המירבית. בכל זאת אין כמו היכרות מעמיקה מתחת לסכין השף הגרמני האהוב עלי.

אחר כך מתחיל זמן קיצוץ הבצל - 3 בצלים גדולים קצוצים דק דק והופ לתוך סיר ברזל כבד עם שמן זית/קנולה/חמאה/שמאלץ ואני מניחה שאפילו שמן קוקוס אם כי אני לא הייתי עושה את זה. מטגנים עד שמזהיב ומורידים מהאש וזורים כמות של פפריקה שנספגת בבצל ואז עוד ממש קצת כי אחרת כל הטעם מתקלקל - שימו לב זה איזון עדין...










מוסיפים את הבשר, מחזירים לאש ומתחילים לסגור את הבשר. מערבבים הרבה, אבל בין לבין אפשר להספיק גם לקצוץ גזר אחד וחצי פלפל אדום או צהוב - לפי בחירתכם. 
כאשר הוא צלוי, מוסיפים יין אדום ונותנים לאלכוהול להתאדות. אז מוסיפים את הירקות החתוכים, מלח, עלה דפנה, פלפל אנגלי אם רוצים ומיים ואפילו איזו כף של רסק עגניות או עגבניה אחת בשלה, מקולפת (כי אף אחד לא אוהב קליפות עגבניה שצפות בתבשיל שלו, אנשים - שימו לב לפרטים הקטנים) ומרוסקת. מביאים לרתיחה ומבשלים שעה וחצי לפחות. 






טוב, לא הצלחתי לסובב את התמונה (למעשה את שתי התמונות האחרונות), כזו חובבנית אני ואיש המחשבים שלי יצא לרגע ואני לא אחכה לו, מה גם שזה לא פוסט אוכל מקצועי ואתם סלחניים מטבעכם. בכל מקרה אחרי מנוחה של לילה במקרר, יהיה לנו מחר גולאש מעולה ואם לא מחר, אז מחרתיים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה