חפש בבלוג זה

יום שלישי, 7 בינואר 2014

מי שמאיים עלינו היום, יהרג בשבילנו מחר? או שהוא ימשיך לשבת בממשלה ולדבר על המחיר הכבד?

לא מזמן ירד השר בנט מדוכן הנואמים במכון למחקרי ביטחון לאומי שם אמר המון ובעצם אמר כלום, כמו שהוא מאוד אוהב לעשות. בנט מאוד אוהב לומר מה לא בלי לומר מילה על כן, הוא לא אומר מה כן כי הוא לא צריך לומר הוא עושה את מה שהוא רוצה אבל הוא חייב לומר את מה שהוא לא רוצה כי זה נשמע פטריוטי וזה משרת את האינטרס שלו. מה שמדהים בבנט זו הקלילות שהוא מדגים איך זה להיות עם ולהרגיש בלי, בנט בממשלה בשביל מה שנוח לו ומנגח אותה בכל הזדמנות מבלי לשלם את המחיר, את זה הוא משאיר לנו. בנט יושב בממשלה על השיבר - מזרים כסף להתנחלויות ולדת וסוגר את השאלטר על האור בחדרי הממשלה מיד לאחר העברות הכספים הרצויות. אלא שמה שהוא אומר לא משרת שום אינטרס לאומי אלא רק סנטינמנט בקרב מי שהמילים ישראל חזקה ואמונה עושות לו את זה. בנט משרת את האינטרס שלו ושהאינטרס הלאומי יקפוץ וילהטט בשמיניות באויר זה לגמרי לא משנה, ככה זה כשמשחקים "אלוהים אמר".

באמת שחיפשתי הטקסט המלא, אך בצר לי אאלץ להסתמך על מה שיצא בכלי התקשורת. עולה בנט בנאום פומבי, בעידן שאפילו ליברמן יחסית מתון בשיאו של הניסיון האמריקאי לקדם פה איזושהי תקווה ומוכר לנו לוקשים ישנים במראה מחודש. בעידן בו העולם כולו מבין, אם כי לאט אני מודה, שאין מנוס אלא להכריע בדרכים של משא ומתן מגיע בנט ואומר מה פתאום שטחים תמורת שלום? מה שאנחנו צריכים זה צבא חזק ואמונה. וואלה? צבא חזק כבר יש (ויעידו סרטוני התדמית האומללים שהוציא צה"ל תחת ידו), אמונה כבר יש שנים (לפחות לחלקים נרחבים בציבור) ולאן זה הביא אותנו? לאן זה יוביל אותנו? בנט לא אומר ונשאלת השאלה למה הוא מתכוון? מה שחסר עכשיו זה ששרון ימות ובנט יציע 40 ק"מ רק כדי להוכיח דבקות במטרה כי זה כידוע היה ממש טוב. זה גם לא רע בינינו, אולי בנט זיהה כאן חלון הזדמנויות סוריה ולבנון בוערות, זה הזמן שנוכיח שצה"ל חזק ואנחנו חדורי אמונה. בכלל, תראו איזו קידמה הביאה ישראל לערבים היושבים בתחומה, רק דמיינו לכם איזה מזרח תיכון חדש יהיה כאן אם ישראל תחלוש על כולו ואז באמת לא נצטרך לתת שטחים ובטוח שיהיה כאן שלום.או שאולי בנט בעצם מציע "רק" מדינה דו לאומית? לא יודעת אבל כנראה שצבא חזק ואמונה יפתרו בסופו של דבר את הבעיה. צבא חזק ואמונה, אעלק. 

אבל בנט צריך להראות תמונה שלמה, לכן הוא ממשיך ומספר על החינוך הפלסטיני רווי השנאה ולא שם לב איך כבר בדברו כך רק במומו הוא פוסל. הפסקת ההסתה הפלסטינית? מה עם הפסקת ההסתה הישראלית שהוא וחבריו אמונים עליה? שני משפטים אחר כך הוא אומר "דמיינו אותם על הגדרות" אותם ערבים-קופים, כן בנט - תמשיך לדבר על הסתה פלסטינית. מה אם הפסקת הדה-לגיטימציה שעושים הוא וחבריו לציבורים שלמים (פלסטינאים, הומואים, שמאלנים ועכשיו גם אלופים במיל' ראו את נזיפתה של איילת שקד מהיום) ולתהליך השלום כולו (אם יש כזה, אבל מה שיש אל תהיו קטנוניים)? כי בנט אמר היום בריש גלי שהמשא ומתן מביא רק טרור ואינתיפאדה מזדחלת. אבל זה רק הפירוש שלו, הרי משא ומתן אמיתי מעולם לא היה יש רק ניסיון לדחות את הקץ ובינתיים להרחיב עוד התנחלות. אבל בנט שכח לציין שבלי משא ומתן יש אינתיפאדה מתפרצת, אבל זה שולי ובטח קטנוני. נורא קל כל הזמן לנפנף בטרור, אך מעולם לא היה כאן באמת שלום ולכן עד שהשלום לא יוכיח לי אחרת, ירשה לי השר בנט להאמין ששלום יכול לעשות פה רק יותר טוב, זו התקווה שלי ועד שלא אנסה אותה לא אדע אם אני רק תמימה או שבאמת גם צדקתי. 47 שנים ניסינו את הרעיון שבנט מגיש היום מחדש תחת הכותרת "צבא חזק ואמונה", אנחנו לא במצב להמשיך את הניסוי מקיז הדם הזה.

אבל בנט ממשיך, הסכם יביא לבעיית דמוגרפיה, לא מדינה דו לאומית, הם יפתחו את שעריהם לנחילי פלסטינים ורק דמיינו אותם מאיימים עלינו. מסתבר שאין מנוס אלא להבין שרק ככה המצב טוב ומזל שרק ליהודים מותר באמת להיכנס לכאן (גם את זה, דרך אגב, טוענים שאלוהים אמר). ואם כבר מדברים על אלוהים, אומר בנט היום שקדושת המתים חשובה מכל - הוא לא יסכים לחלוקת ירושלים, הרי איך אפשר להיפרד מהר הזיתים, הרי בגין, הרב קוק ואליעזר בן יהודה נמצאים שם? ברור שמי שחי על אתוס יציב את קדושת המתים לפני קדושת החיים, גם שימו לב לבחירות שלו - הבחירה הישראלית, הימנית והדתית. אז קודם כל זה דמגוגיה כי ברור שבנוגע לירושלים חלוקתה גם בודאי תכלול איזה בינאום קטן, אבל בנט לא הולך על עובדות, בנט מנסה לפרוט על מיתרי האתוס הישראלי רק שהוא בעיקר דוקר מכל הכיוונים. איך ההיסטוריה תזכור מנהיג שיסכים לוותר על ירושלים? ובכן, בנט היא בהחלט תרומם אותו, בעוד שהיא בוודאי תשכח את כל השאר. בנט טוען שידידותינו מציעות לנו להתאבד, אך זה בנט שמציע לנו את מצדה  - צבא חזק ואמונה והרבה הרבה מתים, חוץ מאחד שנשאר לספר. בנט כנראה מקווה שזה יהיה הוא, רק שאני לא מוכנה להיות חלק מכל השאר.

אני מגדלת את ילדיי פה מתוך תקווה שיש לנו צ'אנס אמיתי לחיות כאן לפני שלכולם ימאס מאיתנו, לי נראה שזה הצ'אנס האחרון. בנט מנסה למכור לנו עתיד של לוחמים יהודים גאים מתים על חרבם ומציע שנקנה את זה. התקווה היחידה שעולה אצלי מכל הנאום הזה היא שבנט מבין שהקרב אבוד ושעוד השנה יש הסכם והוא פשוט מנסה לעשות את המקסימום כדי לחלוב אותנו עוד קצת. יש לקוות שהנאום הזה מעיד שהוא מבין שהוא בקרב מאסף ולכן הוא יורה לכל עבר. כרגע יש לנו מדינה שתקוע לה בנט כמו רסיס בישבן, יאללה נתניהו תוציא אותו כבר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה