חפש בבלוג זה

יום שבת, 11 בינואר 2014

שני מטבעות לכארון - פוסט אחרון לשרון

טוב התחלנו עם "כולם מדברים על אריק", במעין פמיליאריות סחבקית ארוכת שנים, כמעט פלמ"חניקית (והוא בכלל היה ב'הגנה'). אני לא יודעת מה הפך את אריאל שרון לסבא הטוב הזה שכולם אוהבים לאהוב, אבל כנראה שלעולם לא אבין את סוד הקסם. לא בא לי להשתפך במסגרת ההתנתקות הרבתית משרון ולכן אנקוט בתוכנית נקודות ואין בסדר הדברים להעיד על סדר חשיבות ומבלי להישמע כמו יאיר לפיד בשעתו או משחק ויראלי ברשת:

1. אריאל שרון היה לוחם/מצביא - קראו לזה איך שתקראו לזה וכן, כנראה היה מהגדולים שבהם בהיסטוריה הצבאית הישראלית המודרנית לטוב ולרע
2. אריאל שרון עשה המון דברים ולכל אחד מהמעשים שלו הצליח להביא לעצמו הרבה תומכים והרבה מתנגדים
3. אריאל שרון היה אחראי על לבנון
4. אריאל שרון לא נקף אצבע בימי ההסתה הפרועה על רבין, על אף קשריהם ארוכי השנים, למרות שרבין היה האיש שקידם אותו, שלא לדבר על אמות מוסר מינימאליות
5. משהו בחיוך של אריאל שרון משום מה נגע ללב של המון אנשים, אך משהו בי אומר שתכונה זו נוצלה באופן ציני להשגת מטרות
6. אף אחד כמעט לא זוכר לו את מפלגת שלומציון (אני גיליתי אותה רק באוניברסיטה), אבל כולם אוהבים את סיפור האהבה שלו ללילי 
7. הילת גבורה אופפת את יחידת 101 וכל מי שטוען אחרת מוכפש פומבית
8. אנשים רבים טענו שהיה אדם קשוב ומבריק, אבל אני בטוחה שאלה לא מי שהוא היה אחראי על הריסת בתיהם
9. אין ספק שהיה בו הרבה מהכל
10. טוביה צפיר חיקה את שרון טוב יותר מכל קומיקאי אחר

כולם מדברים על מות המנהיג, אני לא ראיתי בו מנהיג שלי, אבל בעידן ראשי המדינה הנוכחיים, שבלית ברירה יש הקוראים להם מנהיגים, אני יכולה להבין למה ראשו של אריאל שרון מתנשא מעליהם. מן הצד השני, למרות הסובלימציה שעברו דעותיו עם השני, הוא עדיין לא נמנה עם המנהיגים המועדפים עלי, גם לא אחרי מותו.

עכשיו שוב כולם מדמים אותו לאריה, זה כינוי שמלווה אותו שניםרבות אולי בגלל הקרבה לשמו, אבל אני לא בטוחה שזה ממש מחמיא. אנחנו מאוד אוהבים אריות וקושרים להם המון כתרים, אבל זו חיה די עצלנית בתכל'ס שזוכה לתדמית יוקרתית בעוד זוגתו עושה את כל העבודה. בכל מקרה האריה הזה ינוח בגבעת הכלניות בחוות השיקמים ולי זה קצת מזכיר את שדה הפרגים בארץ עוץ, אבל נניח לאסוציאציה.

כך או אחרת, הוא נפטר. 8 השנים האחרונות לא עשו עימו חסד, אני בטח לא במקום של לבקר את ההחלטה להשאירו בחיים. ואפשר לדבר עד מחר על מחיר האישפוז של 1.6 מיליון לשנה, אבל קחו בחשבון שכראש ממשלה בדימוס הוא היה מתוקצב הרבה יותר, אז עזבו אתכם מהתחשבנות. פארסת ההחמרה האינסופית של השבועות האחרונים היתה מדכאת אבל היא מעידה בעיקר עלינו וזה לא קשור אליו. 

צולח התעלה, הוא זה שעומד על גדת נהר הסטיקס עכשיו, לא ממש משנה לי מה הוא עשה בחייו. אני מניחה לרגליו שני מטבעות שיתן לכארון הספן ושינוח על משכבו בשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה